17.12.2025
Starptautiskās Basketbola federācijas Eiropas organizācija FIBAEurope apkopojusi datus par TV translāciju un sociālo tīklu auditoriju aptvērumu 2025. gada Eiropas vīriešu basketbola čempionāta finālturnīra (FIBA EuroBasket2025) laikā. Skaitļi apliecina būtisku publikas intereses pieaugumu, salīdzinot ar FIBAEuroBasket2022.
SOCIĀLIE TĪKLI. FIBA EuroBasket2025 saturs ģenerējis 8,1 miljardu skatījumu – vairāk nekā divas reizes vairāk nekā 2022. gadā. Iekļaujot kvalifikācijas spēles un izlozi, kopējais skatījumu skaits pārsniedza 9,3 miljardus (+116%). Pārliecinoši populārākais saziņas kanāls bijis Instagram (69% kopējo skatījumu; +361% pieaugums), kam seko Facebook (16%), Tiktok (7%) un X (6%).
VIDEO SIŽETI. Skatījumu skaits dažādās platformās palielinājies gandrīz četras reizes – no 663 miljoniem līdz 2,6 miljardiem.
TELEVĪZIJA. FIBA EuroBasket2025 laikā notikušas 6054 TV pārraides 44 valstīs/reģionos, sasniedzot 650,3 miljonus lielu unikālo lietotāju auditoriju (2022. gadā – 303 miljoni). Lielākā popularitāte basketbola translācijām bijusi Vācijā, Grieķijā, Polijā, Serbijā un Turcijā.
ČEMPIONĀTA MĀJASLAPA. Unikālie lietotāji – 5,4 miljoni (+107% salīdzinot ar 2022. gadu), skatījumi – 74 miljoni (+245%). Visaktīvākie bijuši apmeklētāji no ASV, Grieķijas, Vācijas, Turcijas un Serbijas.
KLĀTIENĒ. Kopējais spēļu apmeklētāju skaits bijis mazāks (471 604) nekā FIBA EuroBasket2022 (651 000), kad sacensības notika krietni lielākās arēnās (grupas turnīrā četru zāļu kopējā ietilpība šogad 42 000 pret 60 000, fināldaļā 11 000 pret 17 000). Par vairāk nekā 90% tribīnes bijušas pilnas 26 spēlēs – pa piecām spēlēm katrā no četriem grupu turnīriem un sešās izslēgšanas spēlēs.